Thursday, October 13, 2016

My Playlist : Carney - Mr. Green Vol. 1

Hello Frillies !

I'm in the mood of sharing my latest musical crush today. Sorry for Japanese music fans, it's not about a Japanese band this time, haha.
Actually I notice that I mostly speak about Japanese music on my blog, so people tend to believe that I listen to a lot of it, but it's not true. I listen to some bands, but it's still a minority in my huge eclectic playlist, in which you can have Kamijo, then Rammstein and The Cure, followed by Eminem or MC Solaar after Vivaldi and Elvis Presley. Sometimes I even laugh when I put my playlist on random, because you never know what is going to come out next.

Anyway, what I'm listening to lately is Mr. Green Vol. 1 from American band Carney. It's from 2010 but I love it.



Je suis d'humeur à partager mon dernier coup de coeur musical aujourd'hui. Désolée pour les fans de musique japonaise, mais cette fois ça ne sera pas un groupe japonais haha.
En fait je me rends compte que je parle beaucoup de musique japonaise sur mon blog, alors les gens ont tendance à s'imaginer que j'en écoute beaucoup, mais ce n'est pas vrai. J'écoute des groupes japonais oui, mais ils restent une minorité dans mon immense playlist très éclectique, où on peut avoir du Kamijo, ensuite Rammstein, The Cure, suivi d'Eminem ou MC Solaar, puis Vivaldi et Elvis Presley. Des fois je rigole quand je mets ma playlist en aléatoire, parce qu'on ne sait jamais ce que le lecteur nous mettra ensuite.

Bref, mon album du moment c'est Mr. Green Vol. 1 du groupe Américain Carney. C'est un album qui date de 2010 mais que j'aime beaucoup.


The name and face of the singer might be familiar to you... Simply because he is the actor playing Dorian Gray in the Penny Dreadful series. This is actually how I discovered him. I loved his acting talent, and then I learned more about him by reading his bio, and saw he was a singer and songwriter. I could not not listen to what he did !
I really love his voice !
He is going to release his first solo debut album on october 21st, he already released two new songs, Up Above the Weather and Truth. I'm really can't wait to listen to the new album, so for instance I listen to his previous work.

Le nom et le visage du chanteur peuvent vous sembler familiers... tout simplement parce qu'il s'agit de l'acteur qui interprète Dorian Gray dans la série Penny Dreadful. C'est comme ça que je l'ai découvert. J'apprécie beaucoup son talent d'acteur, et en lisant sa biographie j'ai appris qu'il était également musicien, donc je ne pouvais pas ne pas écouter. J'aime beaucoup sa voix !
D'ailleurs il sort son premier album solo le 21 octobre, et pour l'instant il a déjà sorti deux nouvelles chansons, Up above the weather et Truth. J'ai vraiment hâte d'entendre le reste de l'album, alors pour patienter j'écoute son précédent travail.


I'm just putting this here...

Je pose juste ça là...


No comments:

Post a Comment